Veckans träning, v 20.

Måndag: -
Tisdag: -
Onsdag: -
Torsdag: -
Fredag: -
Lördag: -
Söndag: Löpning (5 set med 10 stycken 15-sekundersintervaller med 10 sek vila mellan)
 
ALLTSÅ JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAD NU!
År 2011 drog jag på mig ett löparknä som har gjort att jag inte kunnat springa mer än 5-10 minuter utan att få ont i knät. Men idag hade vi fys med innebandylaget, löpning i intervallform. Jag tänkte att "vafan, jag åker väl dit och testar så får vi se". Så värmde vi upp med lite lätt löpning i typ 5-10 min och givetvis började det skära som knivar i knät som vanligt. Men så tänkte jag (igen) att "vafan, nu ska jag prova att väcka mina gluteer till liv". Så jag gjorde lite olika rörelser för att "kicka igång" dom, framförallt den högra sidan där jag har löparknät. Sedan provade jag att springa lite till, men försökte springa väldigt upprätt, med en fotisättning något utåtvinklad och med kraftigt frånskjut för att jobba med gluteerna istället för tensor fascia latae. Och det var som att en jävla propp bara lossnade. Det slutade kännas i knät och istället började det bränna som fasen i rumpan. Och efter det så kunde jag älga på hur lätt som helst! Eller, jag var ju tvungen på att koncentrera mig stenhårt på fotisättningen och frånskjutet men alltså DET GJORDE INTE ONT! WOHOO! Jag genomförde hela intervallpasset vilket tog ungefär 30-40 minuter, och totalt sprang jag 4,83 km. HELT SJUKT! Och så jäävla roligt! JAG KAN SPRINGA! Alltså shit shit shit. YES!!!!!1
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0