Veckans träning, v 30.

Måndag: Rygg
Tisdag: RPM, 45 min
Onsdag: Triceps, bröst
Torsdag: 30 min promenad + löparknärehab
Fredag: -
Lördag: Ben
Söndag: -

Bio: AMY.

I söndags så var jag och Patrik på bio. Vi såg en dokumentär om Amy Winehouse, "AMY". När vi skulle välja film så velade vi lite grann men såg att den här fått goda recensioner, och Amy's musik är ju väldigt bra så vi valde den. Vi blev inte besvikna, filmen var jättebra. Man fick en helt annan bild av Amy och lärde känna hennes låtar och texter på ett nytt sätt. Rekommenderas verkligen! Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ 
 
 

Veckans träning, v 29.

Måndag: -
Tisdag: -
Onsdag: Rygg
Torsdag: -
Fredag: Ben
Lördag: -
Söndag: 60 min promenad + löparknärehab

Celiaki?

Hej hej!
I tisdags träffade jag två vänner som jag inte sett på länge - Anna S och Anna R! :) Vi åt på Vezzo och uppdaterade varandra om livet. Det var så himla härligt och maten var jättegod. Jag tog en svamppizza ("Funghi" hette den). Vill definitivt äta där fler gånger! 
 
Idag är det fredag och jag har sjukanmält mig från jobbet. Jag har haft problem med magen under en längre tid. Svårt att säga när det började med det är runt två år sedan nu. I maj testade jag att börja äta laktosfritt men det har inte blivit helt bra ändå, även om det är bättre. Igår kväll åt jag i alla fall lite mellis bestående av tre knäckemackor, en banan och ett glas laktosfri mjölk innan jag skulle åka och träna. Det tog typ 10 minuter sedan hade jag svinont i magen, den var uppblåst som en ballong och kändes tung och jag blev liksom illamående och fick jobbigt att andas nästan. Sedan var det så i en timme ungefär, och jag var tvungen att ligga på soffan och vila.
 
Jag började först fundera på om det beror på att jag åt en Japp tidigare under dagen (som ju inte är laktosfri), men tänker att det borde väl ändå ha att göra med mellanmålet jag åt eftersom det kom så tätt inpå och plötsligt. Så jag började googla om Celiaki och hittade en massa symtom som stämde bra in (inte alla såklart, men en del). Ringde hälsocentralen nu på morgonen och har fått en tid för undersökning om 9 dagar. Så nu hoppas jag på att jag kan få svar på mina magproblem och varför jag varit så nedstämd/deppig och orkeslös de senaste 2-3 åren...
 
Fortsättning följer...

Veckans träning, v 28.

Måndag: -
Tisdag: 45 min RPM (Spinning)
Onsdag: Axlar
Torsdag: -
Fredag: -
Lördag: -
Söndag: -
 
I torsdags jobbade jag dubbelt (först på sommarjobbet 06.45-14.00, sedan på UF 16.00-21.00), så då hann jag inte träna. Och i fredags brassade jag upp till Piteå direkt efter jobbet... Haha och i Piteå blir det tamigtusan aldrig någon träning... Dock åt vi god mat hemma hos Hanna och John, var i Luleå en sväng i lördags och i söndags var vi bara hemma och tog det lugnt och umgicks med alla barn :) Så det var en nice helg ur en annan synvinkel :)

Veckans träning, v 27.

Måndag: -
Tisdag: Axlar och triceps
Onsdag: Mage + WOD
Torsdag: Rygg
Fredag: Ben
Lördag: -
Söndag: -
 
Hahah asså benpasset i fredags. Bestämde mig för att köra vaderna, brukar aldrig göra det och har typ aldrig gjort det. Minns att jag fick träningsvärk i vaderna en gång i högstadiet för att jag tvättat fönster i EyeToy på Playstation... Så på den nivån är det. Och så fick jag för mig att göra typ 5 superset där jag gjorde tåhävningar med 25 kg och varvade det med att stå och hoppa på tå i 30 sek. Idag är det måndag kväll (dvs 72 h senare) och jag har fortfarande så. jävla. ont! Det är sån där träningsvärk som värker trots att man ligger i soffan och vilar. Det har varit ett helvete att sätta ner fötterna i golvet på morgonen de senaste dagarna, haha! Sjukt. 

RSS 2.0