Tradera.

Nu har jag gått nuts på Tradera. Har i nuläget 10 auktioner uppe. Håller på och rensar garderoberna här hemma. Dels för att jag har massor av kläder som jag tröttnat på, dels för att det snart är dags att flytta. Då känns det bättre att lägga upp det på Tradera än att bara slänga det. Har bland annat lagt upp fyra stycken vinterjackor. Tre stycken är mina och en är Patriks. Så gå gärna in och kika vetja!

Brun jacka från Everest och svart dunjacka från McKinley

Svart parka från Everest och röd herrjacka från Everest

Höstmorgon.

Vi är i Piteå över helgen. Älskar att man blir så lugn och rofylld av att vara här :) Vi anlände igårkväll/natt, och med oss har vi lille Elvis som vi är hundvakt åt. Imorse fick vi testa på livet som hundägare och ställde klockan på 8 för att gå morgonpromenad. Vaknade till strålande sol och vindstilla, så viken här utanför låg spegelblank. Härligt :)

Ikväll ska vi äta middag tillsammans med Hanna och John. Hade!

Lilla ugglisen.

Kom precis hem från jobbet. Har jobbat 05.30-10.00 idag. Steg upp 04.20 så nu är jag trött. Ska nog gå och lägga mig och sova lite till. Sen drar väl jag och Patrik till gymet :)

Patrik köpte sig en dator igår, en Macbook Pro. Den är cool. Själv har jag bytt bakgrundsbild på datorn till den här lilla krabaten:
Hihi, hur söt som helst ^_^

Separationsångest.

Klockan är 01.30. Ligger i sängen i Kolmården och kan inte riktigt somna. Har lite ångest inför imorgon. Att åka härifrån och säga hejdå. Jag tycker verkligen inte om att bo såhär långt ifrån familjen som jag gör nu. Önskar att jag bodde så att man kunde komma hit och hälsa på så fort man blev sugen. Att kunna ha familjemiddagar oftare osv.

Idag har vi i alla fall haft kalas för Josefin som fyller år idag. Fick träffa farfar, farmor och Alf, morfar och Tommy, Calle, Victor, Alexander och Sofia så det var trevligt. Men nu vet man ju att det dröjer länge tills nästa gång igen... Känns som man går sönder lite inuti varje gång man säger hejdå och man inte vet hur många månader det kan ta innan man ses nästa gång. Usch.

Men men. Dags att sluta ögonen. Imorgon bär det av tillbaka till Umeå och Patrik. Godnatt!

Sälen - here I come!

Åh! Jag befinner mig just nu i Kolmården (igen!). Åkte ju härifrån för en vecka sedan bara, men är tillbaka pga en arbetsintervju som jag blev kallad till. Samma dag som jag var på intervju för Branäs så ringde Stöten. Jag ville ju helst ha det jobbet så jag fick helt enkelt boka en resa söderut så fort jag nått Umeå.

Igår var jag alltså på arbetsintervju i Örebro för Stöten. Har varit jättenervös, nedstämd och ledsen hela förmiddagen idag då jag inte fick någon bra känsla efter intervjun och tvekade på om jag verkligen gav rätt bild av mig själv. Men så på eftermiddagen kom telefonsamtalet. "Det är klart du ska jobba i Stöten, du är ju som klippt och skuren för det här!". Wooohooo!! Blev så himla glad!

Det här är en dröm jag haft sedan länge och det känns skönt att få förverkliga den innan det är för sent. Även om det kommer bli superjobbigt att vara ifrån Patrik så hoppas jag att det här ska bli den bästa vintern någonsin! Längtar redan! Ska bli så kul att få utbilda mig och jobba som skidlärare! Av 400 sökanden blev jag en av de 12 anställda. Känns så himla gött! Nu är jag lycklig :)

Bilägare (igen)!

Just det, har glömt att berätta om detta. Men nu är jag äntligen bilägare igen! En blå liten Citroen C3. Liten, söt och bensinsnål. Känns gött. Hoppas den håller sig fin nu.

Jag fick se den med egna ögon för första gången när jag blev hämtad på Bromma Flygplats av pappa och Johanna innan vi åkte till Grekland. Nöjd tjej! :) Det är ingen snabb bil men den tar mig från plats A till B i alla fall. Jag begär inte så mycket mer än så. Saknar dock fortfarande min krockade Nissan för den var ju så himla bra, men nu får den här lilla blåa bubblan fungera som ersättare. Patrik ska förövrigt på rättegång senare i höst angående krocken. Ska bli spännande att se vad som sägs och hur det går till!

Djurparken och roadtrip.

I Lördags landade jag i Sverige efter att ha varit en vecka på Grekland. Tror att vi landade cirka 23.45 på lördagsnatten, så vi kom inte hem förrän ca klockan 03.00 på söndagsmorgonen. Ställde klockan på 10 och då var det dags att möta Patrik som också befann sig i Norrköping. Jag, Patrik och Jocke åkte till Kolmårdens Djurpark och gick där på söndagen. Det var riktigt kul och en bra dag för många djur som man annars knappt ser skymten av var framme idag, ex lodjur och järv. Det var också väldigt bebistätt på djurparken och vi såg många söta små ungar. Lodjursbebisar, delfinbebisar, surikatbebisar, apbebisar osv osv. Så himla söta! :)

Lodjur.

Någon slags hjort (Davidshjort tror jag?).

Järven.

Noshörning.

Surikat.

På måndagen gick vi på stan hela dagen, och på kvällen lagade vi laxknyten och åt. Det var mest Patrik som lagade, så han ska ha cred för att det blev så gott! Sedan blev det tisdag och då gav vi oss ut på vår långa roadtrip. Vi åkte från Norrköping till Karlstad, från Karlstad till Gävle, och från Gävle till Sundsvall där vi övernattade på hotell. Det var asnice, vi hade bokat ett vanligt dubbelrum men fick av någon anledning en svit. Sängarna var JÄTTESKÖNA och rummet var stort och lyxigt.

Världens finaste Patrik på café Kuriosa i Norrköping. Godaste och största pajerna! Endast 35 kr dessutom.

Roadtrip dag 1.

När vi kom fram till Sundsvall lindade vi direkt in oss i morgonrockar :D

...och kollade på TV i hotellsängen. Så jäkla NICE var det :D

På tisdagsmorgonen åt vi hotellfrukost (♥) innan vi drog till Birsta och gick på IKEA. Köpte lite smått och gott till lägenheten, bland annat en pajform, salladsskål, handduk, kudde och diskborstar - haha :) Sedan åkte vi hem till Umeå. Idag har jag städat och diskat - sånt där tråkigt och nödvändigt man måste göra när man inte varit hemma på två veckor. Sen ikväll ska vi åka och storhandla och sedan laga mat. Vi hörs, over and out!

Roadtrip dag 2 :P

Grekland, Kefalonia -12.

Veckan på Grekland var helt underbar! Det har varit jättevarmt och strålande väder varje dag. Det var en dag som var väldigt blåsig men annars - perfekt! Vi har mest bara hängt på hotellområdet, solat, badat och ätit god mat. Under två dagar hyrde vi dock bilar och åkte runt lite på ön. Först åkte vi till en grottsjö (Lake Melissani), som alltså är precis vad det låter som. En sjö i en grotta, med droppstenar, turkost vatten och allt. En riktig turistfälla men ändå värt pengarna (7 euro) tycker jag.

Grottsjön Lake Melissani.

Hela familjen + Jesper (hehe) i en båt för att utforska grottsjön.

Efter besöket i grottsjön åkte vi till Myrtos Beach för att bada. Vi blev dock bara kvar en timme för vågorna var så höga. Det var ingen långgrund strand utan det stupade nästan, så man slogs omkull av vågorna hela tiden och sögs lätt ut där man inte bottnade. Stranden är av sten så det gjorde ont i fötterna också. Ett par ordentliga tofflor som sitter fast på fötterna hade varit nice. Myrtos var för oss väldigt väldigt fint att se på, men inte så skönt att bada i. Vi fick höra sen att det är väldigt väderberoende om det ska vara bra att bada där, det gäller att vindarna blåser från rätt håll så att vågorna inte blir så stora... Jo tack :)

Det fanns en utsiktsplats över Myrtos Beach där vi stannade. Kändes som att man var i ett vykort.

Jonte och Jesper med Myrtosbukten i bakgrunden.

Hela resesällskapet utom pappa som fotar bilden.

Som sagt - vykort. Myrtos är tydligen en av de mest dramatiska stränderna i hela Grekland och är en av de mest fotograferade stränderna.

Bad i det turkosa vattnet.

Myrtos Beach. Pappa i gröna badbrallor. Mamma och Johanna sitter nere vi vattnet i mitten på bilden.

Den andra dagen åkte vi till öns huvudstad, Argostoli, och strosade runt lite. Först tittade vi på havssköldpaddor i hamnen. Fiskarna slänger i fiskrens där på morgonen och då kommer sköldpaddorna in för att äta. Efter det gick vi runt på den centrala shoppinggatan och kollade på "äkta fejk"-saker och åt god glass innan vi återvände hem till hotellet och poolen. Man stod inte ut att vara ifrån poolen när det var 34 grader i skuggan :)

I Argostoli.

Jag som går i hamnen i Argostoli.

Hungrig havssköldpadda. Sjukt stora var dom!

Appropå stora saker så fanns det en ryggkota från en val i hamnen.

En bild tagen genom bilrutan. Hemska vägar var det. Såklart häftigt med den dramatiska naturen, men för mig som är höjdrädd var det läskigt att åka på serpentinvägar där det stupade rakt ner.

Här kommer lite fler bilder från hotellområdet:

Poolhäng första dagen.

I vattenlandet.

Johanna poserar framför fina blommor. På väg till havet.

Många Blue Lagoon's och Malibu's blev det :)

Solnedgång.

Familjen på kvällspromenad.

Två suddiga bilder på mig.

En grön bönsyrsa gjorde sällskap på balkongen.

Det var första gången jag var utomlands på charter sedan jag var 5 år. Helt underbart var det, och jag längtar redan tillbaka till värmen, solen och ledigheten. Kefalonia rekommenderas varmt! :)