Fullt ös medvetslös.

Hej hej bloggen!
Dagarna rullar på så himla snabbt nu. Går 9-16 varje dag i skolan vilket jag definitivt inte är van vid från tidigare kurser på idrottsvetenskapliga programmet. I alla andra kurser har det varit lite ströföreläsningar här och där och så något arbete som ska in. I den här kursen kör vi temaveckor och inleder varje måndag och eventuellt tisdag med intro/föreläsningar hela dagen för att sedan göra grupparbete (ofta med tillhörande laboration) onsdag-torsdag som sedan ska redovisas på fredagarna. Fullt upp med andra ord, men jag gillar't! I den här kursen repeterar vi mycket av det vi lärt oss på idrottsmedicin samtidigt som vi fördjupar kunskaperna ännu mer. Sjukt kul! Är dock lite skraj inför tentan men det är bara tugga taggtråd och plugga som en tok! :)

Laboration i gymet. Styrketester med mig som försökskanin.

Saker jag hunnit med att göra sen förra inlägget:
  • Varit hos tandläkaren (inga hål, men fick ta bort tandsten... *ryser*)
  • Jobbat lör-sön
  • Ätit på O'learys
  • Bokat resa till Grekland!!!

Glad tjej :D Idag har jag varit effektiv, efter skolan tog jag tag i att röja upp i lägenheten och så fick jag ett ryck att rensa i min pärm med viktiga papper. Nu är alla papper kategoriserade och i ordning! Skönt. Ska fortsätta med att laga lite mat och därefter blir det väl att fortsätta städa lite grann. Patrik jobbar ikväll. Ni får hade gött, over and out!

Hemavan med IVP 2012.

I torsdags åkte vi, en full buss med glada IVP'are, mot Hemavan. Sista gången för oss treor. I bussen visades Snowroller (traditionsenligt) samt någon annan konstig rulle, och så blev det ett stopp på Frasses i Lycksele. Väl framme blev det mest att göra sig i ordning och hoppa ner i sängen för att vara utvilad inför helgens bravader.

På fredagen blev det uppstigning 07.30 och "hotellfrukost". Inte lika lyxig frulle som förra året tyvärr, men ändå gott (såklart)! Var ute i backen till liftarna öppnade... OCH VILKEN ÅKNING SEN! Det hade snöat hela natten så vi fick åka i mjukt puder. Heeelt underbart. Vid 15 blev det Afterski och då spelade Arvingarna två låtar för att promota deras konsert som skulle vara på kvällen. Så nu har jag alltså sett Arvingarna live. Också en merit... Till middag blev det sjukt god lax med dillpotatismos och på kvällen blev det partaj på Stockis. Dom bestämde sig dock för att stänga 00 så då gick vi hem och lade oss efter viss argumentation med diverse krogägare, haha!

På lördagen drog vi över till Tärnaby och åkte. Mycket bra åkning där också, inte lika mycket transportsträckor som i Hemavan. Gött med lite variation. Vid 16 gick bussen tillbaka till Hemavan och då skulle vi försöka ta oss in på afterskin men det gick inte (för mkt folk). Blev att åka hem och duscha istället.  Denna dag serverades någon sorts ryggrad (eller hur var det nu? ;)) med potatisskivor och smarrig sås. Därefter var det bara att gå på vinet igen. Melodifestival och partaj uppe på hotellet. Mkt najs!

På söndagen städade vi stugan fort som fan och åt frukost, så att vi kunde vara ute i backen vid 9 då liftarna öppnade. På darriga ben (skidåkning tar på krafterna) gav vi oss ut och upptäckte, till skräckblandad förtjusning, att kungsliften var öppen hela vägen upp till toppen! (Den hade varit stängd alla tidigare dagar). Så på svaga, trötta ben gav vi oss ut i offpisten... Det gick väl sådär kan man säga. Men kul var det! Träningsvärk i vaderna nanting!

Man kan lugnt säga att vi utnyttjade våra lifkort till max. Gött att få ut så mycket av åkningen dessutom, snön var underbar! Skönt att det inte var så kallt heller, temperaturen låg mellan 0 och -5 alla dagar. Sjukt bra! Och vilken stuga man bodde i sen. Det var helt underbart att tillbringa helgen med ett gäng astaggade tjejer. Vi har pumpat loss både i snön och på dansgolven. Betyg: MVG++ till Hemavan med IVP 2012. Tack och bock! I'm on a boat!

Hemavan!

Sitter i bussen på väg hem från Hemavan. Har haft en helt otroligt underbar helg! Bloggar om det senare när jag kommit hem till Ume. Ciao!

Semmelsugen.

Sitter på skolan och söker lite sommarjobb. Väntar på att min handledningstid ska börja men det har blivit förskjutet så lär nog få sitta här en stund till.

Är för övrigt så himla sugen på semla! Varje gång vi har varit på affären och handlat har jag letat efter ett paket med semlor men det finns ju aldrig! Vet inte om dom hinner ta slut innan jag kommer dit? ;) Morsan hade bakat egna häromdagen så jag kanske skulle prova det? Det blir oftast tusen gånger godare *cred till mamma*. Men semmeldagen i år verkar inte vara förrän 21 februari enligt wikipedia så än är det ingen brådska ;)

Men men, dags att avrunda. Over and out!

Söka sommarjobb.

Sitter och pillar med mitt CV samtidigt som jag springer mellan tvättstugan och lägenheten. Multitasking is the shit ;) Det börjar bli tid för att söka sommarjobb... Pratade med Manpower häromdagen och min nuvarande anställning där är bara en studentanställning. Eftersom jag inte vet om jag ska plugga vidare till hösten eller inte så hamnar jag i en gråzon och därför är det svårt att avgöra om jag får fortsätta vara anställd hos dom över sommaren. Skulle höra av mig till dom lite senare framöver, men under tiden kan det ju vara bra att söka andra jobb för säkerhets skull.

...så då är ju bara frågan vilka företag som ska få äran att ta emot mitt CV? Hehehe ;)

Magsjuka och missad tandläkartid.

Igår kväll/inatt blev stackars Patrik magsjuk. Han har varit uppe hela natten och spytt, så han fick sova i soffan (vilket innebär närmare till toan) och jag sov i sängen... Hade ställt klockan på 6.30 men vaknar 8.40 av att tandläkaren ringer och undrar var jag är någonstans, hade ju tandläkartid 8.10. Sån sjukt dålig start på dagen. Vet inte hur jag inte lyckades vakna av alarmet, och förstår inte hur jag kan ha stängt av det i sömnen. Har aldrig gjort det förut. Sjukt pinsamt och JÄTTEIRRITERANDE.

Nåväl, när jag väl har vaknat så möts jag i alla fall av en ynklig liten Patrik så jag har tagit hand om honom idag. Har suttit hemma och pluggat (som tur är har vi inga föreläsningar nu) och varvat det med att servera blåbärssoppa, vatten/resorb och banan, typ. Har varit sjukt duktig med plugget och är nu helt klar med mitt arbete som ska redovisas på fredag. I alla fall enligt mig själv. Får se om handledaren säger annat imorgon, hehe. Tänker gå dit och kolla läget bara, se så att man har tolkat uppgiften rätt.

Fick i alla fall en ny tandläkartid, men det är inte förrän om tre veckor typ. Satan. Men nu ska jag börja sortera tvätt, har tvättstugan 19-22 ikväll. Passande när Patrik säkert har smittat ner alla handdukar och lakan osv ;) Over and out!

Slänger in en bild från när jag var på gymet förra veckan. Har inte varit där på en vecka nu pga nacken :( Men imorgon blir det nog av!

Tisdag 120207.

Hej bloggen! Nacken är bättre idag så det är skönt att det går åt rätt håll. Tänker fortfarande på kraschen typ hela tiden. Idag på förmiddagen fick jag fixa med massa prylar, ringa försäkringsbolag, vårdcentral, hyrbilsföretag och sådär. Nu har vi i alla fall en hyrbil :)

Skönt med hyrbil för de senaste dagarna har det varit svinkallt ute... *Is i ögonfransarna*

När jag ändå var produktiv och ringde massa snubbar i förmiddags för att fixa saker med olyckan så passade jag på att ringa och boka en tandläkartid. Dom hade ett hål (heheheh ordvits) imorgonbitti kl 8.10 så då ska jag dit och kolla tänderna... Läskigt. Har inte varit hos tandis på 3 år tror jag. Har inte varit sen jag flyttade till Umeå iaf så nåt sånt måste det vara. Usch. Tandläkaren kommer gnälla som fan på att jag slarvat med tandtråd :( Men antar att det kommer svida i plånboken och då kanske jag kan lära mig - för en gång skull - att använda tandtråd regelbundet och inte bara första veckorna efter att man varit hos tandis.

Men men, nu ska jag plugga lite såhär på kvällskvisten. Over and out!

Så sjukt.

Oj oj oj, igår var en sån sjuk dag. Jag jobbade 7-16 och precis när jag slutat frågade Patrik om jag ville hänga med och vara barnvakt åt Milo och Viggo. Vi åkte dit och blev kvar där till kvällen. Vi åt pizza och kikade på melodifestivalen med Fredrik och Marielle och sedan spelade vi spel på deras nya Xbox Kinect. Vid 23-tiden bestämde vi oss för att åka hem...

...vi hann åka ungefär 50 meter för i första korsningen kommer det en buss i full fart som vi ser alldeles för sent för att hinna stanna, i och med hastigheten som bussen kom i. Hade han kört långsammare hade det inte varit några problem, men högerregeln gällde i korsningen och vi kom från bussens höger. Han skulle såldes släppa oss men brassar på i minst 50 km/h. Patrik som körde försökte bromsa med både foten och handbromsen och vi ser hur bussen svischar förbi precis framför oss medan vi bara glider närmare och närmare. Hinner tänka att phew, vi kommer nog klara det, men sen ser jag hur Patrik släpper ratten för att skydda huvudet och det bara smäller till. Bilen kraschar in i bussens sida med vänster fram, och eftersom bussen kom med sådan fart slungas bilen runt och vi kraschar även in med vänster bak. Det smällde så jävla högt...

Jag började panikgråta och fick knappt luft för jag blev så rädd. Det rykte och sprakade från bilen så vi skyndade oss att ta loss bältena och hoppa ur bilen. Som tur var blev det ingen smäll på dörrarna så vi klarade oss helt oskadda. Hinner slänga en blick på bilen och ser att den är totalförstörd. Busschaffisen kommer och frågar hetsigt "VEM VAR DET SOM KÖRDE?!", Patrik säger att det var han och sedan frågar chauffören lite snabbt om vi är oskadda. Jo säger vi, sedan springer han bara iväg för att ringa till sin chef från bussen. Jävla idiot.

Så ja... Polisen kom och bärgarn fick hämta bilen. Jag har ont i nacken men Patrik verkar ha klarat sig fint trots att han fick sido-airbagen utlöst mot sig. Det måste nog vara det läskigaste jag varit med om och såhär i efterhand förstår jag vilken tur vi hade att vi klarade oss helt oskadda. Bilen blev det ju bara mos kvar av. Har gått igenom händelseförloppet sjukt många gånger i huvudet nu så kände att jag behövde skriva av mig för att få ur det. Är så jävla arg på den där jävla bussfan som körde sådär fort i en korsning där högerregeln gäller. FAN för yrkeschaufförer. FAN. Och FAN för Umeå Kommun som inte kan se till att vägarna är fria från snöhögar som skymmer sikten. Hade det inte varit en snöhög i vägen hade kanske bussen sett oss och kunnat bromsa, även om det är svårt att tro med tanke på hur fort han körde. Fan tänk om VI hade kommit med högre hastighet, då hade Patrik fått bussen rätt in i sidan... Herregud alltså. Vi hade nog änglavakt trots allt.

Min bil blev totalkvaddad... (Länk till en notis från tidningen: http://www.folkbladet.nu/283920/2012/02/05/buss-och-bil-krockade-2)

Vi fick sova hemma hos Fredrik och Marielle och nu har vi precis varit på vårdcentralen och kollat upp oss. Inga skador förutom min onda nacke. Om det fortfarande gör ont efter 2 veckor ska jag tillbaka men hoppas såklart att det går över. Jag höll antagligen så himla krampaktigt i handtaget på insidan av dörren och spände mig så mkt att nackmusklerna fick sig en liten törn. Blev livrädd. Hoppas verkligen att det ALDRIG händer igen...