Ändrade kostvanor.

Som en del i projektet att träna mer och komma i bättre form är det viktigt att tänka på kosten. Jag vill äta mer protein och en god, varierad kost. Förut när jag bodde själv kunde jag ofta äta yoghurt och mackor till middag bara för att jag inte orkade laga mat åt mig själv. Jag har också varit usel på att äta sallad till maten. Nu när Patrik och jag bor ihop har det dock blivit enklare. Vi är båda fast beslutna om att det är dags att börja äta nyttigt och regelbundet. Patriks problem har varit att han knappt äter någonting alls på dagarna, och istället vräker i sig mat sent på kvällarna. Inte optimalt. Det känns väldigt skönt att vara två i detta projekt då man kan pusha varandra och hjälpas åt när det känns tråkigt. Speciellt jag kan tycka att det är svintråkigt att laga mat, men tillsammans blir det roligare.

 
I söndags åt vi en god söndagsmiddag i form utav ris, fläskfilégryta och sallad med fetaost i (Sebbes recept!), och igår gjorde vi spaghetti och köttfärssås med röd paprika och kidneybönor. Mycket gott! Nu gäller det bara att fortsätta på den inslagna vägen och inte bli lat och äta mackor istället.

Det finns dock en sak jag funderar på, och det är proteinpulver. Vi hade en diskussion om det i skolan häromdagen och läraren (som är läkare och gjort studier om doping bl a) tyckte att det räcker med en varierad kost. Jag är dock trött på att plocka upp mosiga bananer från botten av träningsväskan och är sugen på att testa proteinpulver/shakes, t ex efter träningen men även i form utav naturellt proteinpulver som man kan hälla i gröten/pannkakssmeten/yoghurten/såsen... Undrar om det fungerar bra?

Men men, nu är det dags för mig att kila vidare. Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0